Bacron is ontstaan in 2008 in Heeten, uit passie voor innovatieve technische oplossingen met aluminium constructieprofielen. Paul is de oprichter en eigenaar (80%), de Franse partner Norcan neemt 20% voor haar rekening. Sinds november 2023 is zijn zoon Jelle operationeel betrokken, zodat het familiebedrijf zich verder ontwikkelt. De kracht van Bacron zit in het feit dat we alles in eigen huis hebben: engineering, bewerking, montage en installatie op locatie.
Door de jaren heen is het bedrijf flink gegroeid. In 2013 verhuisde Bacron naar een nieuw pand, er kwamen meer mensen aan boord, en projecten werden breder in scope. Tijdens de Covid-periode bleek innovatie belangrijk: zo ontwikkelden ze het Leerscherm (voor scholen, universiteiten en bedrijven), er kwam een informatieve webshop en in 2023 vierden ze hun 15-jarig jubileum. Producten zoals de Bacron Multi Applicator en maatwerkprojecten zoals de Exalynz, een lift voor het ophangen van kunst in musea laten zien dat standaardproducten en creativiteit hand in hand gaan.
Bacron is partner geworden van IQonIQ omdat het netwerk veel te bieden heeft: kansen om te leren van andere bedrijven, inzichten op te doen in robotisering, mechatronica en innovatie, en te ontdekken wat werkt in de praktijk. Voor Paul is het vooral belangrijk om branchegenoten te ontmoeten, samen oplossingen te verkennen en kennisoverdracht te stimuleren.
Ook speelt het bindende karakter van de techniek een rol: Bacron heeft testen gedaan met cobots maar het bleek minder geschikt omdat ze vooral maatwerkprojecten doen. Toch gelooft Paul dat deze technologieën waardevol zijn om jongeren enthousiast te maken voor de techniek. Bovendien helpt IQonIQ bij zichtbaarheid, het aantrekken van klanten en het versterken van employer branding.
De blik van Bacron is op groei en continuïteit gericht. Paul wil zich op korte termijn minder bezighouden met de dagelijkse operatie, zodat Jelle meer verantwoordelijkheden kan overnemen en als schakel tussen kantoor en werkplaats zal fungeren.
Prioriteiten zijn blijven innoveren, klantgericht werken en het verbeteren van zichtbaarheid (social media, netwerkactiviteiten).
Wat betreft IQonIQ ziet Paul kansen in verdere samenwerking binnen de regio, in het benutten van leerkringen, en in het gezamenlijk ontwikkelen van talent. Employer branding blijft belangrijk: trots in het team en herkenbaarheid extern. Het netwerk van IQonIQ moet laagdrempelig blijven, maar wel met echte meerwaarde: exclusiviteit in betrokkenheid, maar toegankelijk in samenwerking.
Contactgegevens
Website: www.bacron.nl
Telefoonnummer: +31 (0)572 380 543
E-mail: info@bacron.nl
Telgenweg 30, 8111 CM Heeten